TRYGG PÅ TRENING KURS PÅ AGR TIRSDAG 12.MARS KL. 1730

Postet av Arendal/Grimstad Rideklubb den 15. Feb 2024

AGR inviterer til Trygg på trening kurs med Agder idrettskrets tirsdag 12. mars kl. 1730 i kafeen.

Kurset er gratis , og alle er hjertelig velkommen!

SALMONELLAEN PÅ AGR

Postet av Arendal/Grimstad Rideklubb den 6. Feb 2024

Vanskelige tider for AGR

Hestene er smittefrie etter tre runder med negative tester på samtlige, men utfordringene er langt fra over for Arendal og Grimstad Rideklubb etter salmonellasmitten i november. Mattilsynets saneringskrav samt årstid og vær gir klubben vanskelige tider. – Vi er ikke «good to go» selv om det nå ikke er smitte blant hestene, sier klubbleder Stig Knutsen. Dermed ligger alt av klubbens tilbud og aktiviteter brakk, samtidig som klubben utfordres økonomisk. Klubben håper at en spleis som er opprettet kan bidra til at de klarer å håndtere situasjonen.

AGR har nådd ut til et bredt fellesskap for å sikre økonomisk støtte gjennom spleisen, og håper på solidaritet fra lokalsamfunnet. Til tross for utfordringene er klubben fast bestemt på å komme seg gjennom denne vanskelige perioden og gjenoppta alle aktiviteter så snart som mulig.

ÅRSMØTE 2023

Postet av Arendal/Grimstad Rideklubb den 5. Feb 2024

Det innkalles til årsmøte i AGR torsdag 14.Mars kl. 2000 i klubbens kafe

Saker som et medlem ønsker behandlet på årsmøtet må sendes styret senest to uker før årsmøtet til post@agrideklubb.no og

merkes «sak til årsmøtet 2024».

Fullstendig sakliste med alle saksdokumenter vil bli gjort tilgjengelig for medlemmene senest én uke før årsmøtet på denne siden.

For å ha stemmerett og kunne velges til verv må man ha vært medlem av Arendal og Grimstad Rideklubb i minst én måned, fylle

minst 15 år i det kalenderåret årsmøtet avholdes, og ha gjort opp alle sine økonomiske forpliktelser til Arendal og Grimstad Rideklubb.

Alle medlemmer har uansett møterett, talerett og forslagsrett.

dagsorden-årsmøte-2024.pdf

Årsberetning 2023.pdf

Budsjett 2024.xlsx

Årsregnskap-agr-2023.pdf

Innkommen sak 2-3-4-5 årsmøtet 1403 med kommentar.pdf

Innkommen sak 1 årsmøtet 1403 med kommentar.pdf

Styretsinnstilling til valgkomiteen.pdf

AGR Etiske retningslinjer for leverandører 2024 (002).pdf

lov for-AGR pr 01.01.24.pdf

Valgkomiteens innstilling til styre og kontrollkomite 2024.pdf

EKSTRA ORDINÆRT TILSKUDD FRA KULTURDEPARTEMENTET

Postet av Arendal/Grimstad Rideklubb den 10. Jan 2024

Hei alle barn og unge på AGR,

Vi søkte i høst om på ekstra ordinære tilskudd fra Kulturdepartementet, og vi er glade for å kunne annonsere at vi har fått innvilget søknaden vår! Dette betyr at vi nå har enda mer midler tilgjengelig for å kunne tilby spennende og varierte aktiviteter for alle våre medlemmer.

Dette ekstraordinære tilskuddet vil gjøre det mulig for oss å arrangere flere stevner, kurs og treninger, samt investere i nytt utstyr for å sikre en enda bedre opplevelse for våre medlemmer. Vi gleder oss til å se dere alle i rideklubben og fortsette å skape fantastiske opplevelser sammen!

Vi måtte dessverre avlyse klubbmesterskapet i desember på grunn av Salmonella, men så fort vi åpner igjen lager vi klubbmesterskap og inviterer alle medlemmer til å delta. Vi ønsker å gjøre opp for den avlyste begivenheten og bidra til å skape en ekstra spennende opplevelse for våre ryttere. Hold øynene åpne for mer informasjon om dato og påmelding!-

Takk til Kulturdepartementet for det ekstraordinære tilskuddet som vil gi oss muligheten til å arrangere flere spennende aktiviteter og styrke opplevelsen for våre medlemmer. Vi ser frem til å gjenoppta klubbmesterskapet etter avlysningen i desember og vil snart komme med mer informasjon.

TRYGG RYTTERGLEDE FOR ALLE

Postet av Arendal/Grimstad Rideklubb den 10. Jan 2024

AGR ser fremover i det nye året 2024, og ønsker å informere litt om aktiviteter i klubben. Når smitterestriksjonene er over ønsker AGR å følge oppfordringen fra idrettsforbundet om å holde kurskvelder. Derfor tar vi sikte på å arrangere «Trygg på trening»-kurset som er utarbeidet av Redd Barna og Norges idrettsforbund i samarbeid med Norges Rytterforbund.

Administrasjonen - Norges Rytterforbund         Et bilde som inneholder tekst, Font, hest, symbolAutomatisk generert beskrivelse       Et bilde som inneholder tekst, logo, symbol, rødAutomatisk generert beskrivelse

Klubben har i likhet med andre klubber i Norge en varlingskanal, og AGR har i tillegg en varslingskomitè som håndterer innkomne saker. I norsk idrett skal alle være trygge. Medlemmer kan si fra dersom en opplever noe som er et brudd på idrettens verdier, etiske leveregler, reglement og retningslinjer. Klubbene innenfor Norges idrettsforbund kan ta imot varsler om kritikkverdige forhold og vi er takknemlige for at du sier ifra.

Eksempler på kritikkverdige forhold kan være mobbing, trakassering, underslag, kampfiksing, juks eller seksuelle overgrep. Vi ønsker å høre fra deg slik at vi får mulighet til å tak i og håndtert kritikkverdige forhold på en god måte, og kan hindre liknende hendelser i fremtiden. Vi har plikt å ivareta både varsler og omvarslet på en god måte. Alle saker behandles konfidensielt og det skal være en fin og trygg klubb å være medlem av.

Trygg Rytterglede for alle.pdf