REGIONAL TRENING PÅ AGR 04.-06. NOVEMBER

Postet av Åse Mortensen den 19. Okt 2022

REGIONAL SAMLING PÅ AGR

Bakgrunn og hensikt

Intensjonen med innføring av offisielle NRYF-samlinger med felles fagplaner for regionsnivå er at NRYF ønsker en rød tråd i utdannelsen av ryttere fra klubb til landslag. Vi ønsker at alle våre medlemmer skal få samme tilbud om kompetanse uavhengig av hvilken region de kommer fra, og at de som kommer på landslaget har likt faglig fundament.

NRYF ønsker også å gi rytterne kunnskap, verktøy og verdier som er overførbart senere i livet med økt kunnskap om fysisk og mental trening, ernæring, osv., og håper noe mer teori på samlinger kan gi mer motivasjon og kompetanseløft for utøver og trener.

FOREDRAGSHOLDERE OG INNHOLD:

Andrew Settli – 34 år

Bachelor i Equine Science fra SLU.

Utdannet ridelærer, mental coach og CrossFit trener. Tidligere konkurrert og har plasseringer opp til 150 klasser sprang og 2* feltritt. Jobbet innom hestnæringen i USA og Sverige. Har de 8 siste årene jobbet som lærer og trener på hestgymnas på Flyinge Kungsgård i Sverige.

Tom Vidar Leren Gjeldnes – 37 år

samlingene fokuserer på mye grunnleggende teori vil det også kunne være hensiktsmessig å delta for ryttere som konkurrer på høyere nivå. Ryttere fra regionen hvor samlingen blir arrangert er prioritert, men hvis det er plass er det åpent for ryttere fra andre (nærliggende) regioner også. Maksimalt antall deltakere til samling er 20 utøvere. Et unntak er teori samlinger hvor det er kapasitet til opptil 50 deltagere som gjerne kan komme fra alle grener.
 Kriterier for å delta på en samling:

·        Aktiv startet inneværende år

·        Disponerer en hest tilsvarende nivået over (må ikke eie selv)

·        Alle aldre er velkomne, det er nivået som er styrende, men veiledende alder 12-17 år

*      Nivå 1,00 m - 1,20 m / LB/LA ponni

Reginal samling informasjon.pdf

Påmelding : e-post til post@agrideklubb.no

Husk å opplyse om du skal ha overnatting/oppstalling