TRYGG RYTTERGLEDE FOR ALLE

Postet av Arendal/Grimstad Rideklubb den 10. Jan 2024

AGR ser fremover i det nye året 2024, og ønsker å informere litt om aktiviteter i klubben. Når smitterestriksjonene er over ønsker AGR å følge oppfordringen fra idrettsforbundet om å holde kurskvelder. Derfor tar vi sikte på å arrangere «Trygg på trening»-kurset som er utarbeidet av Redd Barna og Norges idrettsforbund i samarbeid med Norges Rytterforbund.

Administrasjonen - Norges Rytterforbund         Et bilde som inneholder tekst, Font, hest, symbolAutomatisk generert beskrivelse       Et bilde som inneholder tekst, logo, symbol, rødAutomatisk generert beskrivelse

Klubben har i likhet med andre klubber i Norge en varlingskanal, og AGR har i tillegg en varslingskomitè som håndterer innkomne saker. I norsk idrett skal alle være trygge. Medlemmer kan si fra dersom en opplever noe som er et brudd på idrettens verdier, etiske leveregler, reglement og retningslinjer. Klubbene innenfor Norges idrettsforbund kan ta imot varsler om kritikkverdige forhold og vi er takknemlige for at du sier ifra.

Eksempler på kritikkverdige forhold kan være mobbing, trakassering, underslag, kampfiksing, juks eller seksuelle overgrep. Vi ønsker å høre fra deg slik at vi får mulighet til å tak i og håndtert kritikkverdige forhold på en god måte, og kan hindre liknende hendelser i fremtiden. Vi har plikt å ivareta både varsler og omvarslet på en god måte. Alle saker behandles konfidensielt og det skal være en fin og trygg klubb å være medlem av.

Trygg Rytterglede for alle.pdf